Maejo Information Technology and Innovation Journal (MITIJ)
 Search | First Page   
 
 
 
» Home
» Current Issue
» Archives
» Journal Search/Article
» Register (OJS/PKP)
 

                               :: Article details ::
Return to search menu 
Article name
Food Ordering and Payment Management System : A Case Study of a Shabu Restaurant
Article type
Research article
Authors Manita Kaewpiyarat(1), Sunida Rattanothayanon(1) and Pennee Wangmaeteekul(1*)
Office Division of Computational Science, Computer Science, Faculty of Science, Prince of Songkla University HatYai *Corresponding author: pennee.wa@psu.ac.th
Journal name Vol. 11 No.2 (2025): May - August
Abstract

      This project aims to develop a Food Ordering and Payment Management System: A Case Study of a Shabu Restaurant. The objective is to analyze, design, and develop a system for managing food orders efficiently for various user groups.
      The study methodology involves examining the current work system, collecting data, analyzing requirements, designing databases, and developing programs based on the analysis and design. The system development utilizes HTML, CSS, and JavaScript for designing user interfaces and MySQL as the database management system. This system is developed to run on the Microsoft Windows operating system.
      The Food Ordering and Payment Management System: A Case Study of a Shabu Restaurant supports four user groups: 1) Managers can login to manage food menus by adding, deleting, and editing items. Additionally, managers can manage employee information, assign system permissions, and monitor store sales for specific time periods.  2) Waiter can login to update personal information, check table status, take orders, monitor order status, and issue receipts upon successful payments. 3) Kitchen Staff can login to update personal details, view the list of ordered dishes, and update the status of food orders. 4) Customers can place and cancel food orders, track order status, and bill payments. The average satisfied value of the whole system is at the very good level (4.61 from 5.00).

Keywords Information Management System; System Development; Food Ordering System
Page number 97-116
ISSN ISSN 3027-7280 (Online)
DOI
ORCID_ID 0009-0005-9193-9922
Article file https://mitij.mju.ac.th/ARTICLE/R68015.pdf
  
Reference 
  ดวงพร ทรงวิศวะ. (2559). หน่วยที่ 9-การจัดบริการอาหารในร้านอาหารและภัตตาคาร.ใน เอกสารการสอนชุดวิชาการจัดบริการอาหารในสถาบัน (Food Service Management in Institutions). นนทบุรี: มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.
  ทวีรัตน์ นวลช่วย. (2557). ระบบฐานข้อมูล (Database System). สืบค้นจาก https://sites.google.com/site/thaidatabase2/ (21 สิงหาคม 2566)
  ธนะวัชร จริยะภูมิ และ รุ่งโรจน์ สุบรรณจุ้ย. (2560). การพัฒนาระบบสั่งอาหารออนไลน์. วารสารเทคโนโลยีสื่อสารมวลชน มทร.พระนคร. 2(2) 6-15.
  ธานินทร์ ศิลป์จารุ.(2557). การวิจัยและวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติด้วย SPSS และ AMOS. พิมพ์ครั้งที่ 15. กรุงเทพมหานคร : บิสซิเนสอาร์แอนด์ดี
  บุญชม ศรีสะอาด. (2560). การวิจัยเบื้องต้น (พิมพ์ครั้งที่ 10). กรุงเทพฯ: สุวีริยาสาส์น
  โอภาส เอี่ยมสิริวงศ์. (2553). การวิเคราะห์และออกแบบระบบ (ฉบับปรับปรุงเพิ่มเติม). พิมพ์ครั้งที่ 1. กรุงเทพมหานคร : ซีเอ็ดยูเคชั่น
  Girdhari Singh, Shalini Puri. (2014). Software Engineering. Genius Publication Suphakit Annoppornchai (2017). MySQL คืออะไร. สืบค้นจาก https://saixiii.com/what-is-mysql/ (10 สิงหาคม 2566)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Return to search menu
       
Editorial Board of Maejo Information Technology and Innovation Journal MAEJO UNIVERSITY
No. 63 Moo 4, Nong Han Subdistrict, San Sai District, Chiang Mai Province 50290  mitij@mju.ac.th