Maejo Information Technology and Innovation Journal (MITIJ)
 Search | First Page   
 
 
 
» Home
» Current Issue
» Archives
» Journal Search/Article
» Register (OJS/PKP)
 

                               :: Article details ::
Return to search menu 
Article name
The Development of Facial Recognition Time Attendance System in Human Resource Management : A Case Study of DudeeIndeed Corporation
Article type
Research article
Authors Akarin Sangyor(1), Supachai Rodrit(1), Panuwat Mekha(1), Payungsak Kasemsumran(1) and Kittikorn Hantrakul(1*)
Office Computer Science Department, Faculty of Science, Maejo University(1) *Corresponding author: kittikor@mju.ac.th
Journal name Vol. 11 No.3 (2025): September - December
Abstract

      This research has developed a facial recognition system for human resource management, specifically for scanning employee faces to check in and out of work. The system applies face detection and face recognition techniques to identify employees. The system captures images through a Webcam/USB Camera and compares them with the database to verify identities. This developed system will be integrated as a feature in the company's Human Resource Management (HRM) system, addressing the shortcomings of the existing check-in/check-out process.
      The objectives of this research are: 1) To apply facial recognition technology for employee check-in and check-out, 2) To test the efficiency of the developed facial recognition system, and 3) To study user satisfaction with the facial recognition system for employee check-in and check-out. The target group for this research includes two machine learning experts and 32 employees. The research tools consist of an expert quality assessment and a user satisfaction survey.
     The research findings are as follows: 1) The developed system effectively reduces the problems of the existing process and enhances the convenience of employee check-in/check-out, 2) The performance evaluation of the system, measured by the accuracy of employee face identification, shows an accuracy rate of 97.8% and a specificity rate of 82.6%, demonstrating its reliability and applicability in real-world scenarios, 3) The satisfaction assessment results from the sample groups, divided into machine learning experts and employees, show that the system's quality is rated at a high level by experts ( = 4.10, S.D. = 0.42) and that employees' satisfaction with the system is at the highest level (= 4.56, S.D. = 0.57).

Keywords Human Resource Management System;LINE Official Account;LINE Notification; LINE Chatbot; Artificial Intelligence; Face Detection; Face Recognition; Facial Scan Check-In/Out
Page number 54-82
ISSN ISSN 3027-7280 (Online)
DOI
ORCID_ID 0009-0000-6325-5068
Article file https://mitij.mju.ac.th/ARTICLE/R68023.pdf
  
Reference 
  เจริญ รุ่งกลิ่น และคณะ. (2564). การพัฒนาระบบเปิดประตูด้วยระบบจดจำใบหน้า. วารสาร การประชุมหาดใหญ่วิชาการระดับชาติและนานาชาติ ครั้งที่ 12. 12(121): 1646-1659.
  แสงเดือน โปธา. (2564). การพัฒนาเครื่องมือช่วยเช็คชื่อนักศึกษาเข้าชั้นเรียนด้วยเทคนิคการ ตรวจจับใบหน้าโดยใช้ Raspberry Pi. (วิทยานิพนธ์ ปริญญา วศ.บ. (วิศวกรรมไฟฟ้า)). มหาวิทยาลัยเชียงใหม่.
  อะดาว น้องวี. (2564). การประยุกต์ใช้เทคโนโลยีการรู้จำใบหน้า เพื่อบันทึกเวลาเข้าออกงานของ พนักงาน. (วิทยานิพนธ์ ปริญญา วศ.ม. (การจัดการทางวิศวกรรม)). มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิต.
  อาทิตย์ ศรีแก้ว และอภิรดี อัมพวะสิริ. (2553). เทคนิคการตรวจจับใบหน้าคนด้วยโครงข่าย ART แบบดัดแปลง. (วิทยานิพนธ์ ปริญญา วศ.บ. (วิศวกรรมไฟฟ้า)). มหาวิทยาลัยสุรนารี.
  Aara fat Islam. (2566). Top 10 Object Detection Models in 2023!. ค้นจาก https://medium.com/thelatestai/top-10-object-detection-models-in-2023-235acbc7d8b0
  Athiwat. (2020). Deep Learning คืออะไร. ค้นจาก https://medium.com/machines-school/deep-leaning-คืออะไร-785e16d01773
  Aoo Pattana-anurak. (2566). Deep learning คืออะไร ?. ค้นจาก https://thaiconfig.com/artificial-intelligence-ai/what-is-deep-learning/
  Aoo Pattana-anurak. (2566). TensorFlow คืออะไร?. ค้นจาก https://thaiconfig.com/artificial-intelligence-ai/what-is-tensorflow/
  AWS. (ม.ป.ป.). นิลรัลเน็ตเวิร์กคืออะไร. ค้นจาก https://aws.amazon.com/th/what-is/neural-network/
  Cheah Wen. (2564). Implement a Face Recognition Attendance System with face-api.js — Part I. ค้นจาก https://medium.com/analytics-vidhya/implement-a- face-recognition-attendance-system-with-face-api-js-part-i-2d16f32cfe47
  Cheah Wen. (2564). Implement a Face Recognition Attendance System with face-api.js — Part II. ค้นจาก https://medium.com/analytics-vidhya/implement-a-face-recognition-attendance-system-with-face-api-js-part-ii-4854639ee4c7
  Kasidis Satangmongkol. (ม.ป.ป.). Confusion Matrix คืออะไร พร้อมวิธีคำนวณค่าสถิติง่ายๆ. ค้นจาก https://datarockie.com/blog/confusion-matrix-explained/
  idealphase. (2560). Socket.io 101. ค้นจาก https://medium.com/@idealphase/socket-io-101-47f93c33af2f
  Jirat Boonphun. (2564). Object Detection สำหรับรูปภาพเบื้องต้น. ค้นจาก https://jirat-boonphun.medium.com/object-detection-สำหรับรูปภาพเบื้องต้น-47e4fb98b5e6
  Mandala AI. (2566). Artificial intelligence (AI) คืออะไร ? เครื่องมือไหนบ้างที่ใช้. ค้นจาก https://www.mandalasystem.com/blog/th/297/What-is-artificial-intelligence-AI
  Mr.P L. (2562). Deep Learning แบบฉบับคนสามัญชน EP1:Neural Network History. ค้นจาก https://medium.com/mmp-li/deep-learning-แบบฉบับคนสามัญชน-ep-1-neural- network-history-f7789236a9a3
  Mr.P L. (2563). Transfer Learning in NLP. ค้นจาก https://medium.com/airesearch-in-th/transfer-learning-in-nlp-bdafc90664e4
  Nattapon Sirikamonnet. (2560). มาลอง LINE Notify กันเถอะ (พื้นฐาน). ค้นจาก https://medium.com/@nattaponsirikamonnet/มาลอง-line-notify-กันเถอะ-พื้นฐาน-65a7fc83d97f
  Nattapon Sirikamonnet. (2561). สร้าง LINE BOT กันเถอะ (push message). ค้นจาก https://medium.com/@nattaponsirikamonnet/สร้าง-line-bot-กันเถอะ-push-message-a4566f65a3d2
  Natthawat Phongchit. (2561). Convolutional Neural Network (CNN) คืออะไร. ค้นจาก https://medium.com/@natthawatphongchit/มาลองดูวิธีการคิดของ-cnn-กัน- e3f5d73eebaa
  Otterlord. (2564). Learn Socket.io - Real-time Chat App. ค้นจาก https://medium.com/@otterlord/learn-socket-io-real-time-chat-app-f99162c5a0a9
  Pagon Gatchalee. (2562). Confusion Matrix เครื่องมือสำคัญในการประเมินผลลัพธ์ของการทำนายใน Machine learning. ค้นจาก https://medium.com/@pagongatchalee/ confusion-matrix-เครื่องมือสำคัญในการประเมินผลลัพธ์ของการทำนาย-ในmachine- learning-fba6e3f9508c
  patda9. (2562). ลองใช้ Tensorflow.js — Part 1. ค้นจาก https://medium.com/@patdanai.duangwaropas/ลองใช้-tensorflow-js-part-1- b1c1c4c055e8
  Phuri Chalermkiatsakul. (2561). Supervised Learning คืออะไร? ทำงานยังไง?. ค้นจาก https://phuri.medium.com/supervised-learning-คืออะไร-ทำงานยังไง-1c0e411a40a2
  Surapong Kanoktipsatharporn. (2563). MobileNet คืออะไร สอน TensorFlow.js สร้าง Image Classification จำแนกรูปภาพ จาก MobileNet โมเดลสำเร็จรูป – tfjs ep.7. ค้นจาก https://www.bualabs.com/archives/3439/tensorflow-js-tutorial-build-image-classification-javascript-mobilenet-pretrained-model-tfjs-ep-7/
  Surapong Kanoktipsatharporn. (2563). Transfer Learning คืออะไร สอน Transfer Learning จากโมเดล MobileNet JSON ไป Retrain เทรนต่อ ภาพจากกล้อง Webcam ด้วย TensorFlow.js – tfjs ep.10. ค้นจาก https://www.bualabs.com/archives/3439/tensorflow-js-tutorial-build-image-classification-javascript-mobilenet-pretrained-model-tfjs-ep-7/
  Tejas Sawant และคณะ. (ม.ป.ป.). Smart Attendance System using Face-recognition and Arduino. ค้นจาก https://drive.google.com/file/d/1YtPKrvsUuxOmGb7uJTPrh8pPNtgO-HYU/view
Return to search menu
       
Editorial Board of Maejo Information Technology and Innovation Journal MAEJO UNIVERSITY
No. 63 Moo 4, Nong Han Subdistrict, San Sai District, Chiang Mai Province 50290  mitij@mju.ac.th