Maejo Information Technology and Innovation Journal (MITIJ)
 Search | First Page   
 
 
 
» Home
» Current Issue
» Archives
» Journal Search/Article
» Register (OJS/PKP)
 

                               :: Article details ::
Return to search menu 
Article name
Software Maintenance Contract Renewal Notifications using Multi-phase Reminders
Article type
Research article
Authors Sujittra Pankaragat(1), Suthichanon Poonkrankay(1), Part Pramokchon(1), Alongkot Gongmanee(1) and Somnuek Sinthupuan(1*)) *Corresponding author: somnuk@mju.ac.th
Office Computer Science Department, Faculty of Science, Maejo University(1) *Corresponding author: somnuk@mju.ac.th
Journal name Vol. 11 No.3 (2025): September - December
Abstract

         The research study focused on developing an integrated maintenance contract management system with multi-phase customer notification capabilities to facilitate timely contract renewals. By implementing a centralized platform that sends automated alerts at three strategic intervals (30 days, 15 days, and 7 days before expiration), the system achieved a 39.39% overall renewal rate from 33 expiring contracts, successfully renewing 13 contracts. Analysis of the phased notification approach revealed progressively effective results: the initial 30-day alert secured 7 renewals from 17 contracts (41.18%), the 15-day follow-up converted 4 of 10 remaining contracts (40%), and the final 7-day reminder yielded 2 renewals from 6 contracts (33.33%), cumulatively reaching 76.47% of potential renewals. Performance varied significantly across client companies, with Company 1 demonstrating perfect renewal compliance (100% for 3 contracts), Company 4 achieving 66.67% success, Companies 2 and 5 maintaining moderate 33.33% rates, and Company 3 trailing at 22.22%. Although the multi-stage notification strategy substantially improved renewal opportunities, the 23.53% non-renewal rate suggests the need for further analysis of contract terms and customer responsiveness to optimize future retention strategies.

Keywords Maintenance; Notification; Renewal Contract; Inquiry and Issue Management
Page number 218-237
ISSN ISSN 3027-7280 (Online)
DOI
ORCID_ID 0000-0003-1461-1243
Article file https://mitij.mju.ac.th/ARTICLE/R68031.pdf
  
Reference 
  ณหทัยวรรณ วิโสภา, สูติเทพ ศิริพิพัฒนกุล, และ ณัฐพล รำไพ. (2564). การพัฒนาระบบฐานข้อมูล เพื่อการจัดการพัสดุภาควิชาเทคโนโลยีการศึกษา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์.วารสารเทคโนโลยีสื่อสารมวลชน มทร.พระนคร, 6(2), 63–74.
  สมนึก สินธุปวน, ชวัลวิทย์ เลาหาง, ณัฐชยา เตปันวงศ์, พุฒิพงศ์ พนมไพร, ก่องกาญจน์ ดุลยไชย, และอรรถวิท ชังคมานนท์. (2568). ระบบรายงานปัญหาการใช้งานโปรแกรมของลูกค้าและการแจ้งเตือนผ่านไลน์. วารสารแม่โจ้เทคโนโลยีสารสนเทศและนวัตกรรม, 11(1), 83–100.
  อรรถพล จันทร์สมุด. (2563). ระบบโซ่อุปทานแบบดิจิทัลเพื่อการจัดการโครงการใน สถาบันอุดมศึกษา. วารสารแม่โจ้เทคโนโลยีสารสนเทศและนวัตกรรม, 6(1), 1–9.
  Ahmed, S., Torres, M., & Choi, E. (2022). Soft computing techniques for software maintainability prediction: A hybrid approach. IEEE Transactions on Software Engineering, 48(3), 1023-1045.
  Brown, T., Nguyen, H., & Alvarez, L. (2023). Integrated software maintenance framework for agile environments. Journal of Systems and Software, 195, 111501.
  Chen, X., Rahman, M., & Silva, P. (2024). Quality control in outsourced software maintenance: An empirical study. Information and Software Technology, 158, 107203.
  Fern?ndez, D., Kim, H., & Singh, V. (2024). Hot patching techniques for zero- downtime software maintenance. IEEE Access, 12, 12345-12360.
  Kumar, A., Sharma, R., & Lee, J. (2024). Agile practices for cloud-based software maintenance: A systematic review. Journal of Cloud Computing, 13(1), 1-22.
  Lim, C., Fern?ndez, J., & Wang, Q. (2023). Cost-benefit prioritization model for SME software maintenance. Software: Practice and Experience, 53(8), 1450-1468.
  Rossi, F., Nakamura, K., & Wright, D. (2024). Cost optimization model for software maintenance budgeting. Journal of Software Maintenance and Evolution, 36(2), e2478.
  Saito, Y., Gupta, S., & Al-Mutairi, N. (2024). Reliability-centered maintenance for IoT software systems. Future Generation Computer Systems, 151, 345-360.
  Wang, L., Zhang, Y., & Patel, M. (2024). Maintenance overhead of GitHub Actions workflows: An empirical study. Empirical Software Engineering, 29(1), 1-30.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Return to search menu
       
Editorial Board of Maejo Information Technology and Innovation Journal MAEJO UNIVERSITY
No. 63 Moo 4, Nong Han Subdistrict, San Sai District, Chiang Mai Province 50290  mitij@mju.ac.th